keskiviikko 7. toukokuuta 2014

Hinnoittelu

Mitkä ovat hinnoittelun tavoitteet?

Saada tuote myytyä niin että sillä on kysyntää, mutta myyjä jää tarpeeksi voitolle.

Minkälaista hinnoittelu on asiakassuhteen eri vaiheessa?

Usein on uusille asiakkaille tarjouksia (esim. puhelin-liittymät). Myös vakioasiakkaat saavat usein alennusta.

Kuka vastaa hinnoittelusta?

Itse yritys, myyjä ja muut yritykset (kilpailijat sekä alihankkijat).

Hinnan vaikutus kilpailuun?

Ihmiset ostaa sieltä, mistä halvimmalla (läheltä) saavat.

Kilpailijoiden hinnan-hintatason seuranta-miten+miksi?

Netistä, somesta, kuulopuheista, paikan päällä käymällä, mainoksista ...
Koska halutaan myydä ihan vähän halvemmalla tai paremmilla eduilla, muttei liian edullisesti.








Ei kommentteja:

Lähetä kommentti