torstai 9. tammikuuta 2014

Neuvontamateriaali esitykset

Sari:
Jump&explore-niminen omakeksimä firma, jonka nimi on hyvä ja kuvaa firman toimintaa hyvin (benji-hyppy/kiertue-matkoja ryhmille järjestävä). Kohderyhmänä on luonnollisesti extreme-matkailijat. Paketeilla hauskat nimet (Let's Get It Started, Gettin' there sekä Explorer Explosion).
Juliste toimiva, siinä hyvin saatu luotua liikkeen tuntu. Ehkä liikaa tekstiä julisteeksi mutta vaikka flyerina toimii paremmin (jos kuvia vähentäisi). Hyvää työtä ja Sarin into huokui esityksestä!

Minna:
Rantasipi Aulanko
Tosi hyvin tehty juliste, nähty vaivaa selvästi (oli esim. tehty kaksi erilaista julistetta). Kiva, että oli ajateltu missä julistetta käytetään (messuilla). Kuvat vähän sekoittui toisiinsa (voi johtua siitä että näkyy erilailla taululla). Jesjes!

Niina:
Kylpylähotelli Rantasipi Eden
Tuotu esiin että jokaiselle jotain (ei vain lapsien vesiriehuntaparatiisi), edullisuutta korostettu (kohdeyleisö otettu huomioon). Tässäkin oli mietitty, missä tarkoituksessa julistetta käytetään. Juliste mukavan selkeä mutta kuitenkin jopa neljä kuvaa saatu mahdutettua!

Sini:
Paratiisimatkat, itsekeksimä.
Juliste tosi ammattimaisen näköinen ja raikas väreiltään, mutta ehkä vähän liian paljon tekstiä julisteeksi (jos olisi tarkoitettu esim.flyeriksi niin olisi parempi)
Tähän julisteeseen oli selvästi käytetty hurjan paljon vaivaa ja taitoa on täytynyt olla. Sini oli myös selvästi tutkinut muitakin mainoksia selvittääkseen mikä toimii.

Zenja:
Inkalan kartanosta tehty juliste, itse firmasta ei ollut paljon tarvetta kertoa koska olemme lähes kaikki siellä käyneet tutustumassa. Julisteessa kaunis järvimaisema-tausta, mutta tekstiä ei kaikissa kohdissa näy kovin hyvin (tietty taululle heijastaessa aina vääristyy). Juliste toimii sekä julisteena että flyerina että isona mainostauluna hyvin eli tosi monikäyttöinen (tosin vaakatasoisuus voi tuottaa hankaluuksia). Tosi hyvää työtä vähättelystä huolimatta :)

Irina:
Koilliskulman majatalo, itsekeksimä.
Kodinomainen majatalomajoituspaikka, jonka kohderyhmänä autolla matkustavat lapsiperheet. Ideana on "kodikasta majoitusta matkasi varrella". Oli hauska, että oli tehty vaihteeksi esite ja käytetty siihen paljon vaivaa. Esitteessä tosin oli aika paljon tekstiä, eli sitä lukiessa asiakkaalla täytyy jo olla mielenkiintoa kohdetta kohtaan. Vaivannäkö näkyi myös siinä, että kuvitteellisesta firmasta oli etsitty ulkokuvakin ja tarkasti kuvattu toimintaa.

Paula:
Dream Hostel
Laadukasta mutta halpaa hostel-majoitusta joko kahden hengen huoneista tai yhteismajoituksesta (16 hengen huone). Juliste oli suunniteltu messuille ja oli tosi yksinkertainen, raikas ja rauhoittava katsoa. Julisteessa oli QR-koodi nettisivuille, joka otti hyvin huomioon nuoret (, joka on firman pää-kohderyhmä). Julisteessa olisi voinut olla esim. kuvia Paulan kertomista erilaisista oheispalveluista (kuten pop corn-perjantai tai leffaillat), mutta niitähän voi löytyä messuosaston muista julisteista. Yhteystietojakaan ei julisteessa ollut mutta messuilla ollessaan niitä ei välttämättä kaivata!

Suvi:
Vauhtifarmi
Juliste tehty tosi kiireessä (tunnilla muiden esitysten aikana) mutta Suvilla oli tietty kertoa paljon yrityksestä. Juliste oli mielestäni yllättävän hyvä siihen käytettyyn aikaan nähden, tosin kuvat oli liian pieniä ja tekstit jaettu epätasaisesti julisteeseen. Siltikin julisteen värit oli kivoja, raikkaita ja juliste kuvaa hyvin kohdetta. Ja Suvin esitystaidot ovat hyvät.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti